Egyedül nőként a világban - Travellina kis interjú
2017. szeptember 11. írta: Zsófia Tamásy

Egyedül nőként a világban - Travellina kis interjú

 

travellina.jpg

Az utóbbi időben egyre trendibb egyedül utazni nőként is. Egyeseknek rémisztő lehet már a puszta gondolat is, hogy maguk szervezzék meg az egész utat és egymaguk vágjanak neki a világnak. Érdekelt a téma, így felkerestem az egyik legtapasztaltabb egyedül utazó bloggert, Kisgyörgy Évát, azaz Travellinát.

Miért döntöttél úgy, hogy inkább egyedül utazol?

Tulajdonképpen belecsöppentem ebbe az utazási formába. Az első két utamon úgy alakult, hogy eredetileg megbeszéltem egy-egy ismerőssel, hogy együtt megyünk, de lemorzsolódtak. Mivel addigra már beleéltem magam az útba, nem akartam lemondani róla, és nekivágtam. Rájöttem, hogy megy ez így is. Később kipróbáltam mindenféle más formát - párral, barátnőkkel, csoporttal - de az egyedül utazás vált be leginkább. Nem kell alkalmazkodni se nekem, se másoknak, így teljesen magamra tudom szabni az útitervet és adott idő alatt sokkal többet tudok "megélni", mintha mindenki kívánságának eleget kellene tenni. Ez talán önző módon hangzik, de nekem az utazás a szenvedélyem. A barátaim is persze nagyon fontosak, de figyelek arra, hogy velük is elég időt töltsek - itthon!

Van olyan hely, ahol nem érezted magad biztonságban nőként?

Nem, nem volt ilyen. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy meglehetősen óvatos vagyok. Nem indulok el olyan helyre, melyet úgy ítélek meg, hogy félnék ott - például tudom, hogy sokan járják szólóban Indiát, de én tartok tőle. Oda inkább csoporttal megyek. Máshol is igyekszem elkerülni a bajt: nem megyek ki sötétedés után az utcára elhagyatott helyeken, nem iszom le magam öntudatlanra (ez nálam könnyű, mert egyáltalán nem szeretem az alkoholt), és kihalt utakon sem stoppolok - vagy ha mégis szükség van rá, olyan autóba ülök be, amiben nő is utazik. Alapvetően nem kell félni sehol, de egy észszerű mértékű óvatosságot jó betartani.

Szerinted egyre több nő utazik egyedül?

Igen, az egész világon rengeteg szólóban utazó lányt látok. Ma már a konvenciók sem ellenzik ezt annyira. Néhány ország van, főleg az arab világban, ahol talán kicsit furcsán néznek az emberre. Ott egyszerűen azt szoktam mondani, a férjemmel utazom, de ő most épp egy megbeszélésen van:-)

Sokszor mondtad, hogy egyedül vagy, de nem magányosan. Hogyan teremtesz kapcsolatot másokkal?

Engem az utazásokban mindig nagyon érdekelnek a helyi emberek, úgyhogy szívesen szóba elegyedek bárkivel. Nem kell ezt tudatosan keresni vagy erőltetni, általában adja magát a helyzet. Buszon a mellettem ülővel, étteremben az asztaltársakkal, taxisokkal, stb. A szállásokon gyakran összehaverkodik az ember más utazókkal is, sokan kifejezetten azért mennek hostelekbe, hogy az ott lakókkal közösen bulizzanak. Engem ez a része kevésbé érdekel, inkább a helyi lakosokkal próbálok ismerkedni, mert általuk még jobban megismerem az adott országot. Az is hozzátartozik a történethez, hogy van 20 ezer olvasóm a facebookon, akikkel napi szinten megosztom az élményeimet, úgyhogy én soha nem érzem úgy magam, hogy nincs kinek elmesélni, amit láttam:-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tamasyzsofi.blog.hu/api/trackback/id/tr6212809588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mad Mind 2017.09.11. 11:26:30

Szóval, ha nem hívod ki magad ellen a sorsot, nem lesz bajod. Teljesen jól csinálja.
süti beállítások módosítása