Van egy dolog, amit mindenki utál
2017. július 31. írta: Zsófia Tamásy

Van egy dolog, amit mindenki utál

ross-findon-303091.jpg

És most pont ez fog rám várni. 

Július 31-e, hétfő van. Egy új hét, egy régi hónap lezárása és egy új kezdete. De nekem fokozottan igaz, mert az utolsó napokat töltöm Angliában, hogy aztán egy hetes nyaralást követően hat és fél hónap után hazaköltözzek Budapestre ( Juhúú és jajj ne má'). Mindenki utál búcsúzkodni, és most erre készülök: a kis porfészeknek gúdbájt mondok, a kedvenc parkjaimnak, mókusaimnak ( Úristen otthon be kell szereznem egy igazit), munkatársaknak...Az egyik szemem sír, de a másik nevet. Örülök, hogy teljes életstílust váltok, mert főállású dolgozóból hátizsákos egyetemista leszek: megint. Nem, fogalmam sincs, hogy fogom majd tűrni az átállást. Meg egyáltalán hogy fogok akklimatizálódni a hűvös 18 fokos nyárnak se nevezhető idő után a trópusi 35 fokhoz, ami Korfun és Budapesten vár. Megszerettem Angliát, annak ellenére, hogy novemberben még jócskán a Kanári-szigetekre szerettem volna menni és kizártam annak a lehetőségét, hogy A szigetországban éljek. De ez is csak úgy megtörtént velem, mint eddig minden az életemben.

De el kell fogadnom a tényt: ha valami elkezdődik, annak vége is van egyszer. Ha találkozunk, akkor elbúcsúzunk. Szóval Lana del Rey: Born to Die. Nem, azért nem vagyok ennyire rossz hangulatomban.

Mostanában pont arra gondoltam, hogy mennyivel másabb a hozzáállásom a dolgokhoz, de főleg a munkához. Így, hogy látom a fényt az alagút végén, már tudatosult bennem, hogy egy hét múlva tényleg leteszem a pincér kötényt, azóta nem nyafogok a nehezebb helyzetekben sem, örülök, hogy itt dolgozhatok és egy rakás jófej embert ismerhettem meg ( najó, a litván séfek nem változtak, ők ugyanolyan nyersek és bunkók maradtak). 

Szóval az utóbbi két hétben az volt a mottóm, hogy "használj ki minden egyes napot". Vagy élvezd ki. Pedig voltak nehéz percek, mert a fogamat összeszorítva a vendég kérésének eleget téve negyedszerre fordultam az asztalához, mert visszavitette a szerinte véres steak-et és egyesével küldött el ketchup-ért, majonézért és angol mustárért. Közben meg a séfek csapdosták a csengőt, hogy hol vagyok már, három asztal várja a fogást.

Azon tűnődtem, hogy milyen lenne, ha az ember nem csak ilyen rövidtávon gondolkodna, hanem ezt az eszmét ráhúzná a teljes életére? Miért nem lehet úgy gondolni a dolgokra, hogy a jó de a rossz is elmúlik egyszer ( főleg a rossz múljon el ugye), így nem érdemes beleragadni a helyzetbe? Akkor teljesen máshogy gondolkoznánk és éreznénk. Ezek mind elcsépelt klisék, de most láttam be, hogy mennyire igazak. Örüljünk az esőnek, még ha lemossa a félórán keresztül összeszenvedett sminkünket, nevessünk magunkon ha megcsúszunk egy banánhéjon és adjunk hálát, hogy mindez megtörténhet velünk. Mert lehetne ennél rosszabb is. 

Éppen tegnap este két lány is az utolsó műszakját végezte. Én leszek a negyedik, aki kilép ebben a hónapban, de jön helyettünk az utánpótlás. De ahogy a menedzserem is mondta "Ez a vendéglátóipar ilyen: az emberek jönnek-mennek, hamar cserélődnek". Az egy év alatt sok ilyen tapasztalatom volt, hogy valakivel nagyon jóban lettem, de aztán másnap felszívódott és hetekkel később kérdeztem rá és azt válaszolták, hogy ja, felmondott vagy kirúgták. Ez mindig kicsit szomorúvá tett, de az egy év alatt és egy tucat haver "elvesztése" után megtanultam, hogy nem érdemes túl drasztikusan felfogni a dolgokat. Ott a facebook, a skype...Csak éppenséggel mindenki olyan felszínes, hogy ezekből nem lesz semmi. Az új helyen új haverok, ivótársak  és barátokságok szövődnek és a régiek valahogy kicsit lemorzsolódnak. Az emberek költözködnek, váltanak, változtatnak és nincs más hátra mint előre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://tamasyzsofi.blog.hu/api/trackback/id/tr5812704001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása