48 óra Londonban - ezeket érdemes megnézned
2017. október 20. írta: Zsófia Tamásy

48 óra Londonban - ezeket érdemes megnézned

 

abi-ismail-383794.jpg

Ha szeretnél elszakadni a budapesti körforgásból egy hétvége erejéig, London tökéletes választás - már ha főleg nem nyugalomra, hanem pörgésre vágysz. Két nap természetesen nem elég arra, hogy a város minden szegletébe ellátogass, de nem is ez a cél. Dobd el a maximalizmusodat és hagyd, hogy a város vezessen téged és az alábbi lista. 

20170323_180631_2.jpg

Az egyik kedvenc képemet -amit a St Paul's katedrálisnál lőttem, kifejezi azt, amit Londonról gondolok: tökéletesen megfér a régi történelem és az elképesztő modern építészeti csodák egymás mellett a városban. Lüktető, fiatalos, királyi és örökmozgó. Őszintén szólva amikor arra jártam, nem ültem fel se buszra, se metróra, bár idő szűkében ajánlatos. De voltak olyan szabadnapjaim, amikor pusztán úgy is feltöltődtem, hogy csak sétáltam. A nap végén nem lepődtem meg, hogy tíz kilométereket mértem le, de a fizikai fáradtságnál már csak egy volt jobb: a lelki feltöltődés és a londoni életérzés. 

Íme az én személyes toplistám

 

1.Holland Park

London nyugati részén, Kensingtonban varázslatos helyek találhatók, az egyik például a Holland Park. Sokkal kisebb, mint a nagy testvérei, név szerint a Hyde Park vagy a Regents Park, de amilyen "kicsi", olyan mesés. A művészileg berendezett parkban különböző színű tulipánok vidítják fel az arra járók kedvét, és az ott élő páva no meg a szelíd mókusok csak hab a tortán. Vagy a Holland Parkra...

+1 tipp: A Kyoto Garden is ott található, amit szintén kár lenne kihagyni!

20170504_140541_2.jpg

20170504_140436_2.jpg

 2. Victoria&Albert Hall

A világ egyik legjobb művészeti és dizájn múzeuma itt, Londonban található és szerintem még azoknak is tetszene, akik egyébként nem szeretik az unalmas, poros múzeum tortúrákat. Aki kicsit is fogékony a művészetekre, az bőven talál érdekességet, hiszen az építészettől kezdve az ékszereken át a bútorokig sok minden található. A belépés ingyenes (!), csak külön kiállításokra és eseményekre kell jegyet váltani. Én fél napig is nyugodtan elbolyongtam volna, de csak 1-2 órát engedtem meg magamnak, mert vártak a következő célpontok. 

 20170504_123345_2.jpg

20170504_131851_2.jpg

London szebb, gazdagabb negyedei (mert természetesen ott is van szakadtabb negyed) a jólétet és a gazdagságot sugallják. "Dolgozz keményen, keress egy halom pénzt és fogyassz" lehetne a város mondata. Még a külkerületek kertvárosában is Bentley-k és Ferrarik sorakoznak az ehhez hasonló házak előtt. 

20170504_142536_2.jpg

3. Borough market

Nagyon sok piac invitálja vásárlásra a turistákat, de ez az egyik kedvencem, még ha borsos áron is kaphatóak. Találkoztam már itt egy kádnyi mennyiségű hatalmas lábasban tárolt paellával, arrébb különleges szmötyikkel (szóval smoothie) és krokodilhúsos szendviccsel is. Ha nem is szándékozunk költeni, akkor is érdemes ellátogatni, már a hangulat és a különlegességek miatt is. 

20170324_112446_2.jpg

20170324_111032_2.jpg

 4. Sky Garden London

Igaz, ingyenesen lehet feljutni a káprázatos londoni panorámáért, de érdemes jó előre foglalni. A London Eye is klassz, de azt a 30 fontos belépőt másra is tudná költeni az ember, igaz? Azt nem tudom, mikor a legjobb, napfelkeltében, napnyugtában, vagy este, a kivilágított fényekkel, de azt hiszem a ködös időn kívül bármikor kiváló program.

20668975312_4d1044809f_b.jpg

Ha nyugalomra vágysz, még a tízmilliós nagyvárosban is találsz olyan parkot, ahol elüldögélhetsz egymagadban és egy szendvicset majszolva elgondolkodhatsz az élet nagy kérdésein. Aztán sétálsz tíz percet és újból a forgalmas utcákon találod magad és ez a változatosság teszi olyan érdekessé. Az Oxford Street mellett világmárkák méregdrága boltjai mellett haladsz el, rohanó, akta táskás, fontoskodó öltönyös üzletemberek előznek meg. Jobbra nézel, egy zöldhajú nő, tele piercinggel, tetoválással balra pedig még három különböző náció bandázik együtt. Azon se érdemes meglepődni, ha a nagy forgatagban két pasi kéz a kézben sétálgat vagy csókolózik. Az biztos, ha arra jársz, ne lepődj meg semmin se. Legyél elfogadó, nyitott a másságra és inspirálódj. 

20161214_112028_2.jpg

20161214_141843_2.jpg

Természetesen minden egyes rövid városlátogatásom során megfogalmazódott bennem a vágy, hogy milyen menő lenne itt élni (volt is rá esély), de aztán az albérletárakat elnézve a rózsaszín köd hamar szétfoszlott, lehuppantam a realitások talajára és...Szóval nem itt kötöttem ki. De akkor is. Varázslatos lenne sétálgatni a Temze partján, napozgatni és olvasgatni a Hyde Parkban, ahogy ezt sokan megteszik és péntek esténként egy kis angol kávézóban kifelé merengeni a zsongásra. De be kell látni, ez nem a minimálbérért güriző vendéglátósok ideális helye. 

20161214_150348_2.jpg

20161214_153037_2.jpg

Aztán hiába éreztem úgy, hogy egy nap London felért háromnapi élménnyel, impulzussal, de jó volt visszavonatozni a nyugodt angol kisvárosomba, ahol hálát adtam azért, hogy távol vagyok a stresszes, rohanó és vibráló londoni életviteltől. 

 

Még több tartalomért kövesd a Facebook oldalamat: https://www.facebook.com/sweetescape007/?ref=br_rs

És még több képért az Instagramomat is: https://www.instagram.com/zsofienn123/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tamasyzsofi.blog.hu/api/trackback/id/tr9513015936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása