Amiért NEM mész ki külföldre dolgozni
2017. november 10. írta: Zsófia Tamásy

Amiért NEM mész ki külföldre dolgozni

 

daniel-olah-273516.jpg

Az egyetemi tanár kérdőre vonja a társaságot. "Mindenkinek van szakmai gyakorlati helye? És ki megy ki külföldre? ". A hatalmas teremben egy-két kéz merészkedik a magasba, az is bizonytalanul. Körülnézek, hátha csak rosszul látok. Talán túl gyorsan kezdtem el a szemlélődést. Mormogom magamban: Jól gondoljátok meg, hogy a következő hat hónapot zsebpénzért, vagy akár havi több százezerért végzitek. 

Hezitálás nélkül döntöttem arról, hogy itthon vagy külföldön dolgozzak. De most egy másik szemüveget veszek fel, amin keresztül máshogy gondolkozom erről a kérdésről. Mi az, amiért én tartottam az egésztől? Vagy beleképzelem magam egy másik személy helyébe, hogy ő miért nem szeretné ezt meglépni? Milyen okokat soroltam fel, amiért inkább a családi fészek meghitt nyugalmában maradtam volna? Volna. Mert nálam a mérleg nyelve máshova billent. Nem is szaporítom tovább a szót, íme pár lehetséges ok, amiért valaki nem akar külföldön dolgozni.

1 ) "Nem tudok angolul." - ez akár még egy nyomós ok is lehetne. Viszont amikor Angliába kerültem, már azon gondolkoztam, hogy visszaküldöm a felsőfokú nyelvvizsgám a központnak megsemmisítésre. Azt se értettem két hétig, hogy milyen italt kérnek a pultnál. Na de. Sokan vágnak neki eléggé gyér nyelvtudással is, alapszinten nem ördöngősség a nyelv elsajátítása. 

2) "Hiányozna a család, a barátok"- az érthető indokok egyike. Végül is a honvágy tényleg megkeserítheti a kintlétet. De ha csak nem Új-Zélandról vagy egyéb távoli országról beszélünk, hazaugrani mindig lehet. A külföldi fizetésből és jutányos áron szerzett repülőjeggyel pedig gyakrabban is, mint gondolnád. 

3) A megszokott, stabil élet vonzóbb - még ha kényelmetlen, szenvedéssel teli is. Bizony, a változás és változtatás félelemmel tölt el mindenkit. Néha még magunknak is hazudunk, hogy végül is jó nekünk -pedig nem. Sokan még országon belül se mernek költözni, nem hogy a határon kívülre. 

4) "Kimegyek, és nem lesz munkám" - csodálatos negatív mondat, ami bennem ha nem ezerszer akkor egyszer sem fordult meg. Miért pont engem vennének fel? Semmiben sem vagyok jó. Tuti kirúgnak az első nap. És a sor majdhogynem végtelen. Nos, sok ember próbált szerencsét és nagy részüknek sikerült is. Lehet, hogy se elsőre, se másodikra nem tetszett neki a munka, de harmadikra már igen. Ez egy embert próbáló türelemjáték. 

5) Magány - kimész egyedül, és azt hiszed -ha botrányosan pesszimista vagy- hogy egyedül fogsz meghalni. Pedig nem egy lakatlan szigetre költözöl, mégis úgy érzed, hogy te nem tudsz kezdeményezni, barátokat szerezni, a randizgatás pedig szóba se jöhet, még a nyelvet sem beszéled, nem is érted. Lásd, 1). 

6) "Nem akarok máshol élni, csak Budapesten". Na rendben, itt és most feladtam az érvelgetést. 

 

Érdekelne, hogy Te miért nem mész külföldre dolgozni, élni? Mi hátráltat? Mitől félsz?

Addig is, kövesd a facebook oldalam: https://www.facebook.com/sweetescape007/

És az instagramom: https://www.instagram.com/zsofienn123/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tamasyzsofi.blog.hu/api/trackback/id/tr8213201381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rusehuen 2017.11.11. 17:21:05

Nem tudom, hogy hol nyelvvizsgáztál, de az nagy szégyen lehet, ha nem is értetted őket. Tudom, mindenki másképpen ejti ki a szavakat, néptől függ. De hogy nem tudod megérteni egy adott szituációban az adott mondatot (szót) az azért eléggé gáz. Beszélgettem amcsival, brittel, némettel, indiaival, orosszal es így tovább angolul, de soha se volt olyan szituációm, hogy nem értettem volna meg őket.

hipokrita 2017.11.11. 20:54:59

Ritkán szólok hozzá, de akkor tessék, pontonként meg összefoglalva:

1. Folyékonyan tudok angolul, szoktam tárgyalni főleg UK üzleti partnerekkel, de volt olyan is, hogy csak szórakozásból, a világ minden tájáról származókkal, ez nem hátráltat, bár furcsa lenne eleinte
2. Igen, hiányoznának, valamint a családommal legalább kéthetente találkozom így, ez "akadály"
3. Nincs semmiféle szenvedés a stabil magyarországi életemben. Miért kezeled evidenciaként a posztodban, hogy itt mindenki üzemszerűen szenved, nélkülöz?
4. Szoktam kapni külföldi ajánlatokat, tehát lenne munkám, ez nem "hátráltat"
5. Valszeg egyedül lennék, de nem egyedülebb mint egy másik munkahelyen. Viszont az egész eddigi életem kapcsolatai valószínűleg megsínylenék
6. Nem Budapesten élek, hanem Szegeden, de ha valakinek Bp szimpatikus, miért akarod megfúrni ezt a döntését?

A címben feltett kérdésre a válasz pedig:
"Azért nem élek külföldön, mert stabil egzisztenciám van, ide köt minden, és ha meg is kellett küzdeni érte, megküzdöttem azért, hogy a dolgok működjenek a saját hazámban, avagy kvázi otthonomban is"

Egyébként utazni szeretek, sokfelé jártam, csak nem értem ezt a pejoratív megfogalmazást, ami a posztodból árad

Attic 2017.11.12. 07:46:03

Anyagi oldalról nézve szerintem, ahogy a saját lakás kérdése megoldodott itthon, nincs igazán motiváció a külföldi munkavállalásnak(hosszú távú szakmai terveket most ne nezzük). Arányaiban egy jobban fizetö munkával és szülöi supporttal (sajnos) még elö lehet teremteni egy élhetö szintet itthon. A szomorú az, hogy máshogy nem.
süti beállítások módosítása